الأحد، 13 ديسمبر 2015

زوجتي

سألتني مرآتي العسولا
وقالت لي جاوبني المهب ولاء
قالت لي بسرعة أنجز فهمني
قلت ليها بسرعة مقبولا
وأنجز أنا واخد فيها بطولا
لكن اذاى افهم واحده مخبولا
ــــــــــــــــــــــــــــــ
سكتت واديا بترسمها
كان نفسي بلغم ألغمها
بس اعمل إيه بأجي قدامها
واحن لـــــــــــ أيامي وأحلامي
ــــــــــــــــــــ
بتمشي السلحفاء أسرع منها
وفى الفهم يا ناس ربي كرمها
خايف أوصفها واظلمها
ـــــــــــــــــــــــ
حبتها ـــ والحــــــب ظلمها
كان قلبي دايما ـــــ خدامها
تحلم بـــــ الفرح أقدمها
ــــــــــ
عيوني بهمومي ملتها
ودموعي عمري مــــا ملتها
وبـــ الفرح جريت أنا على بتها
ـــــــــــــ
دايما بترجع في كلمتها
قالت لي البوسة يا بابا بـــ100
وتعرف لو يوم فكرت تمسك آه أديا
هصوت وآلم عليك البشرية
ـــــــــــــــــــــ
حبيبتي أفضل من تكون








ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اصبحت بجمع افكاري

  القلب صبح اه بيتقطع ويادوب ايام اه وهودع وافارق في سكوت وسلام وزي ما قلنا دي يادوب ايام   اصبحت بجمع افكاري وبلملم عمري واشعار...