الأربعاء، 13 يناير 2016

الامطار

                 الأمطار


مش كل يوم الدنيا بتمطر
ونشوف السماء ألوان
ومش كل حاجه نحبها تكمل
وللأسف هوا دا الإنسان

مهما الحياة تمشي 0000  والعمر بينا يفوت
أكيد يا حبيبتي هنجتمع  000 واللي هيقربنا الموت

أنا مهما أقولك صعب تفهميني
ومهما اعمل أنا أنتي فارقتيني

حبيت الحياة لما كنتي أنتي فيها
وكرهت الحياة لما أنتي تركتيها

ومشيت  وسبت الهواء وودعت الأفراح
وعملت لنفسي مصنع للهم ونجحت أحلا نجاح

وفى ليلة من أيام الهواء
تعبت وبحثت عن الدواء

جاء لي الطيب وكشف وقال مكسوف
أنا عمري في الطب ما شوفت خسوف وكسوف

دا مرض بس الدواء محظور
أنا ممكن أداوي الجراح لكن الجريح مكسور

أنا شايف انه ربنا هوا أكيد هوا اللي هيبعت النور
ياريت تسيبوا المريض أصل دواه في أن الحياة دي تدور

رديت وقلت يا طبيب إيه دواء اللي يروح

دمعت عين الطيب وقتها وانأ دمعي ما بيروح

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

بحاول

  اهي هلت رميت الزهر لكن جلت خدت اه الفرحة اه ولت وانا واقف كدا ومصدوم علي الناشف غرقت برغم اني في اي بحر بعوم   قفلت كتاب من ...