الاثنين، 14 سبتمبر 2015

يوميات زوج ربنا معاه


داخل وأنا في حالي
لقيتها نـــ صبالي
مرآتي والله كمين
قالت لي طول النهار بتجول
وفى البلاد بـــتصول
وأنا منتظره سيادتك وفى أيدي الكشكول
حسيت الدنيا ضمتني
وفى اديق مكان ودتني
سألتني أنت أكلت  جاوب اه وبسطني
طول النهار شغاله
ذي الرجال فوق السقا له
وأنا هنا في معملي بعمل تجارب ليك
غير هدومك بسرعة وتعالي مستنيك
قالت اليوم عملت لك طبخة بجد مش فهماها
ماما قالت لي ألوصفه وأنا بـــ أديا عملاها
كان نفسي اجري وأطير
واهرب أنا بروحي
بس اعمل إيه دا مصير
هتطيبي يـــــا جروحي
أكلت النور عندي اختفاء
وبدأت في الآهات
قالت أجبلك تأني
قلتلها لا   في عرض رب الأرض والسموات
كان إيه بس زوجني
ووقعني في دايرة الحموات
نلتقي وقت تأنى  

مع احترامي إلى جميع الحموات أنا بضحك معاهم مش أكثر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اكيد في

  اكيد في فرحة بعد الصبر واكيد قرب دخول القبر ومين عارف   معادي معاه تعبت بجد واصبحت بتمناه ومن كل قلبي بقيت بهواه ومش عارف   اعشه...