الأحد، 10 يوليو 2011

احكم علـــــــــــــــــــيا

احكم عليا



أنا مش بتاع اى حاجه ولا بحكم على الغريب

أنا كل همي والله ألاقى في الدنيا الحبيب

أنا كل عمري رايح على فرحة حبيبي

وأنا كل همي زايد ودا قدري ونصيبي

أنا لو علمت من الجمال عقد هيبقى من مليون

و انا لو فكرت أبكى دمعي هيملا بحور الكون

ولوقلت كلامي الناس هتقول دا صبح مجنون

فقلت اسكت وإرضاء وربى عارف وعالم المضمون

الدنيا بتدى مش بتاخد من الشبعان

دايما بتيجى وتكسر وتزل في الغلبان

بتدى الحزن والجرح في اغلب الأوقات

بتقتل اى حب وبتحكم انه وقته عدا وفات

حلمت ببكرة والحلم كان مصنوع

وبرغم كل دا والله حلمي كان كله دموع

بس هقلك ياللى في بالى وافهمني

أنا بحب وأنت بجد والله ظالمنى

من خوفي عليك بتكلم قلبي ما بيسكتش

ومن حبي فيك خايف عليك من اى رمش

فكر وقولى اخرة الحكايه هتكون ايه

خايف توافق وتكسر كل اللي أنا ببنيه

أنا أول حب كان في حياتي انتهاء

فعلا انتهاء فعلا انتهاء فعلا إنتهاء

بس فعلا كل حاجه هترجع في وقتها

أنا كنت شاري وبعت دارى وكل حاجه قدمتها

بس لقيت أنى كل حاجه غلط كنت عملتها

أديتك بلادي وعشت فيها أنا ضيف

وبعد كل حاجه بتقول إن قلبي ضعيف

أنا وقفت قصاد الدنيا علشانك وقررت أبحر واسكن في أحضانك

بس خلاص حبك في قلبي وقته راح وانتهاء

كلام من خلف القلب عارفك بتقوله ورغم كدا فضولي مش زايد على فضوله

تجمدت البحار وجاء الصيف وبدا الكذب وزاد الزيف



نلتقي في تكملة الحكاية

في وقت قريب


:يحيي العطيفى :

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اكيد في

  اكيد في فرحة بعد الصبر واكيد قرب دخول القبر ومين عارف   معادي معاه تعبت بجد واصبحت بتمناه ومن كل قلبي بقيت بهواه ومش عارف   اعشه...