الثلاثاء، 12 يوليو 2011

حاجه غريبة

حاجه غريبة



جاء عمك محمد وجاء عمك محمود

كل واحد فيهم جاب الموجود

عملوا أكله جميله واتلمت معاهم العيلة

وأكلوا وحمدوا ربهم

قام الحج محمد وقام عمى محمود

كل واحد فيهم هيحكى ويرجع بالزمن ويعود

عمى محمد كان في الحرب زمان موجود

قلك كنت بحارب وفى نفس الوقت ماسك فى ايدى عود

كان عمك أبو العربي وقتها موجود

قله زمان وأنا ماشى في الصحراء

طلع الليل والدنيا ضلمت قلت خلاص شكلها بانت وغتمت

قام جاني ديب بس كبير بصيت أنا في عينة ولقيته خطير

قلت أنا اعمل إيه دا أمر خطير ولا اعمل بالمثل واكتفى بالنصف وأطير

مره واحده قام اشتغل عندي التفكير قمت عملت باك وأديته في المناخير

قام الديب فك وطار قلت خلاص هوا أكيد مش الشطار

خاف من أبو العربي أصل أبو العربي دا واد جبار



كلمات
يحيي العطيفى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اكيد في

  اكيد في فرحة بعد الصبر واكيد قرب دخول القبر ومين عارف   معادي معاه تعبت بجد واصبحت بتمناه ومن كل قلبي بقيت بهواه ومش عارف   اعشه...