الأحد، 10 يوليو 2011

ما مره بعد رحيل حبيبى

( ما مر بعد رحيل حبيبى )



عدت سنه بعد السنه وشهر وخمس ايام وانا عينى مش بتنام

بتنادى عليكى والله مشتاقه ليك بتقلك تعالى ولا أنا اللي هجيـــــــكى

أول سنه من عمري ما تتحسب والتانيه أنا كنت فيها بعتب ما بتعتـــب
أول يوم فى الخمسه مــــــريب هنقول إيه دا أمر ربى ودا النـــــصيب
تأنى يوم أنا مبعــــــــــــرفوش فى البيت أنا والله ما عشتــــــــــهوش
ثالث يوم بقيت بينــــــــــــــادى على اللي راحــــــت وســـــــــابت بلادي
رابع يوم دا اللى كســـــــــرنى برغم كل بكــــــــــائى مـــــــش عزرنى
الخامس كان نهاية قصــــــتي وهنبداء يوم جــــــديد بعـده فى رحلتى
أنا رحلتي صعب تنتهــــــــــى وجراحي عشقت مــــــــــــطرحى
وافراحى تركـــــــــت مسرحى ويادموعى قاعدة ولا هـــــــتروحى

ردت على وقالت هروح لمين أنت نصيبي وقسمتي من دنيتي

وياريت نكمل قصتك وبعدها نكمل قصتي

لا تحزن ياقلبى فقد حان الرحيل وكل شي قد قيل لا بد له من دليل








( م / يحيي العطيفى )

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اكيد في

  اكيد في فرحة بعد الصبر واكيد قرب دخول القبر ومين عارف   معادي معاه تعبت بجد واصبحت بتمناه ومن كل قلبي بقيت بهواه ومش عارف   اعشه...