الأحد، 3 ديسمبر 2017

          القصيدة ألمقطعه

          القصيدة ألمقطعه

بـــــــــــــــ اختصار          أنا مش  ح م ا ر
ولا عمري كنت من               ا ل ا ش ر ا ر
بس عيبي كما يقول              ا ل ك ف ا ر
أني مصيبتي أني أسبح ضد        ا ل ت ي ا ر 

نصحوني أني أكون شخص        ع ب ي ط
وقالوا لي لازم تبقي  إنسان             ح و ي ط
واضرب من الخلف ب أيد من       ح د ي د

قالوا  لى هنا الحرية يعني هبل        و ع ف ا ر
ولو فكرت انك تنجح هتكون           ح م ا ر
 
هنا الهبل والعبط والجهل         م و ص و ف
وقبل كل دا لازم يكون فى        خ  و ف

بلاش تحب البشر عليا البشر       ه ت د و س
ولو كترت فلوسك كل هيجي        ي ب و س
وللأسف هوا دا اللي اسمه طمع          ا ل ن ف و س

حبتها                ك ر ه ت ن ي
رمتها                ح ب ت ن ي
رحت ليها         ط ر د ت ن ي

بعت فيها             ا ش ت ر ت ن ي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

مش من حقي

  كتير انا كنت بستناه وبرسم فرحتي وياه وبقول هيدق ايوه الباب اتاري الحلم كان كداب ودخلني في هموم وسراب   دا خلاني اعيد افكاري ...