السبت، 2 يناير 2016

انتي دنيتي

بتسئلي أنتي مين                                         
أنتي حبي والهناء
أنتي حياتي أنا
بتسئلي وتكرري
أنا نفسي انتى تفكري
وتاخدي رد وتقرري
أنتي حياتي وفرحتي
أنتي رفيقة دنيتي

النوم قد فارق العينان
والهم قد أثقل الميزان
والحزن قد شابت منه الغلمان

قد فارقتني طفلتي
وأنا قد فارقتهم
والهم يقتلع الأشجار
والموت قد خطف قلوبهم

عيني تخطاب قبرهم والدمع جف
ومن اشتياقي لقربهم وضعت صورتهم فوق الكف
قد فارقوني والهم حل بعدهم
وعيني تبكي لبعدهم

يا تارك الأوهام تلهوا في الفضاء
وراسم الأشجار والطير والهواء
هل استعين بك كيف ترسم لي الدواء

حزني كما طفل تحدث في المشيب
حزني كــشمس لم تظهر وأجبرت على المغيب
قد وصفوني بــــــــــــــــــــ المجنون الغريب


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اكيد في

  اكيد في فرحة بعد الصبر واكيد قرب دخول القبر ومين عارف   معادي معاه تعبت بجد واصبحت بتمناه ومن كل قلبي بقيت بهواه ومش عارف   اعشه...