الاثنين، 30 يناير 2023

كان عندي طفلة

 

في ناس فارقت وفاتت وفي الخيال متعلقين



وصعب تتشال من العقول حتي لو فاتت


 سنين

 


هوا انا  هوا حياتي والهنا



وصعب تتشال من هنا



فاتت  سنين وانا نفس ما انا

 


قدمت الخير انا ليك مرات



بس انت  ضعيف كدا في النظرات



نفسي انا ارجع للي اه مات

 


كان عندي طفلة وعندي بيت



وعندي فرح ما لوش عدد



بس النصيب هدني



وسرق اه مني اه الولد

 


فارقت وسابت طفلها



وعيوني بعدك ما فارقت دمعها



كنت انا ليها  وكنت اه والله لها



كبرت اه طفلتي والسؤال



هوا  اه ماما دي خيال



وفين وامتي هنروح لها



وحشني والله حضنها



نفسي تسمعني وانا اسمع لها

 

تخاريف 2023

 

ـــــــــــــــــــ

وعدني وقال اه راجع

وسابني للمواجع

وطال والله الفراق

ورسمنا  البيت اه جنه

وفرحنا ب اللي بينا

سابني لدمعة عيوني

وكترت اه ظنوني

وقلت ليه سابوني

والرد دا كان نصيب

لملمت جراح حياتي

وقفلت كتاب اهاتي

وقلت ما فيش ماضي

هيغير واقع مستقبلي

بس بكل اختصار

انتي بتهبلي

 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اكيد في

  اكيد في فرحة بعد الصبر واكيد قرب دخول القبر ومين عارف   معادي معاه تعبت بجد واصبحت بتمناه ومن كل قلبي بقيت بهواه ومش عارف   اعشه...