الأحد، 25 أكتوبر 2020

نسيت نفسي

 

كتبت ليك الشعر والأحلام  


وكانت معاك أنا قدام


لكن جرحك دا كان أقوه من الأيام

 

ــــــــــــــ

 

قالوا لي يا بنت اتلمي


وقبل الأكل آه سمي

 

وادعي ربنا يــــــا     سو

 

وقولي الدنيا عدلها


بعيده الفرحة آه ونفسي أنا اطلها

 

صحيت من نومي على صوتها


بتتكلم كلام  ــــــــــــ ــــــ ــــــ


مسوح


وخفت أتكلم لتخرج مني والله الروح

 

بلاش يا عين دموع تأني


ومين في الدنيا ما بيعاني


تعيش مكسور أفضل


ولا ترجع وحيد تأني

 

نسيت أنها لسه فكراني


نسيت نفسي آه وكياني


نسيت حجمي وعنواني


نسيت أصلي أنى وحداني

 

نسيت   ونسيت اه   ونسيت


لحد بجد مـــــــــــا   مليت

 

وقلت لنفسي تتخبا


تراجع الحساب ياريت حبا


وب العقل البسيط دا مافيش


ما فيس قطه أصلها دبه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

اصبحت بجمع افكاري

  القلب صبح اه بيتقطع ويادوب ايام اه وهودع وافارق في سكوت وسلام وزي ما قلنا دي يادوب ايام   اصبحت بجمع افكاري وبلملم عمري واشعار...