الأحد، 12 مايو 2019

لو في نصيب


كتبت كتابي على نونا
وفات الوقت فلقتها آه مجنونه
ونعمل أية في دنيا مفتونة

وبعد كتابي آه بسنين
وفات الوقت شوق وانين
لقنها قدامى بتبكى بدمع العين

سألتها
كلمتها
قالت لي كل شي فات وانتهاء

جاوبتها لا الدنيا باقي وقتها

هتعيش وتكبر آه سنين
وتخلف آه بنات وبنين
قالت لي خلي بالك من ( لوجين ) هي روفيدا
أنا حاسة إن وقتي انتهاء
والدنيا قفلت قصرها
وكل حاجه بعد ساعات
هترجع لـــــــــ أصلها

أنا آه همـــــــــــــــــــــــــوت
وفي خرجتى ياريت ما اسمعش صوت

وصيتي ليك أنا قلتها
بعد ما أموت كل شي بيننا انتهاء
بس لوجين أيـــــــــــــــــــه ذنبها

هنكمل الحكاية لما يجي وقتها
لو في نصيب وقلبي عاش ما انتهاء



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

انتباه

                    انتباه   انتباه كل حاجه في اللي فات كانت معاه انتباه للي   قرر اه وباع للي مشاها دراع انتباه للي فكرني   اخت...